Tuesday, December 20, 2011

Believe yourself

Assalamualaikum Warahmatullahitaala Wabarokatuh.

Saya berpaling apabila namaku disebut.Laungganya terlalu kuat.Berdesing habis telingaku.Dia berlari anak dan duduk disebelahku.Senyuman terukir dibibirnya.Bertambah manis.Saya turut tersenyum.Senyuman tawar.

"Sya,do you have any problem?" Tanya Ain.
"You think,i have?"Tanya ku kembali.
"Yes, you look like have a big problem..Haha" Dia ketawa berbasa-basi.Saya turut ketawa.
.........................
"Em, saya selalu berkata 'percaya diri'  tapi bila berdepan dengan sesuatu yang saya tidak menjangkauinya..Saya tidak dapat buat..." Saya tunduk.Hampir saja nak menangis..

Ain memandangku.Dia mengerti apa yang berlaku.Pandangannya cukup sayu.Mungkin bersedih.Oh my bestfriend ^_^

"Sya , yes.Believe yourself.Percaya diri.Awak boleh buat sebenarnya.Cuma kena yakin saja.Awak dah baca kan novel tingkatan 3 . "Kanang Cerita Seorang Pahlawan. Semasa remaja,dia bekerja sebagai penambang, penoreh getah , tukang masak dan pengangkut arang batu milim Mr Ford.Tapi dia yakin masa depannya boleh berubah.Terbukti semasa dia berumur 20 tahun,semasa dia berehat dibawah sepohon pokok , pada masa inilah dia dipelawa oleh askar Inggeris untuk menjadi askar.Lihat, sampailah dia diberi banyak anugerah kebesaran-kebesaran askar-askar.Lemah matematik,boleh jadi super matematik.Percaya diri , awak boleh jadi super dalam math ;)) "

Aku tersenyum.
       
                 " Thanks =) "
                            "Yeah welkem =D "
Yes,you can do it !

Apabila orang lain tidak percaya pada anda.Percayalah pada diri.Anda hamba Allah SWT yang mempunyai kekuatan  dan keimanan untuk menempuhi segalanya.InsyaAllah .
Kata-kata yang saya post . Sentiasa bermain diminda akhirnya ditulis di ruangan fb :)

p/s : saya minta maaf, artikel ini hanya dari hati.Saya tidak mampu untuk menulis dengan lebih panjang dan lebih detail.Wassalam <3

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum . Moga diredhai Allah Taala . Amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...